lørdag 22. desember 2012

DT CMN Lyslykt og en liten Crackle tutorial

Hei og god førjulstid!:)
I denne mørke tiden er det så koselig med masse lys og lykter, så denne gangen har jeg laget en koselig lykt, hvor jeg har brukt en liten glassvase, som ellers bare har stått i skapet, og pyntet den med forskjellige ting!;)
*


Det første jeg gjorde var å smøre på Decopage lakk for glass, for å få feste.
Da brukte jeg denne her:



Etter å ha smørt  på Decopagen med pensel, og den hadde tørket, smørte jeg et godt lag med Distress Crackle paint-Rock Candy.
Dette er en av mine favoritter♥!;)


Her er glasset med både Decopage og Rock Candy..


Der har det begynt å crackelere.



Etter at alt er tørt, har jeg farget over med Copic tusj-E44, E43, og littegrann Distress Stain-Pumic Stone, og resultatet ble kjempefint IRL.!!:)
Veldig vintage, ogg akkurat som jeg liker det♥.



Deretter har jeg pyntet med forskjellige blonder, die cut  og Tim Holtz stæsh ,og klippet ut et nydelig motiv fra Pion Design's motiv ark.
Den passer veldig godt inn i stuen her nå!;))

Når julen er over, og det går mot lysere dager, skal denne være til å oppbevare alle mine knapper i!;)



Die'sen med vingene er fra Tim H/Sizzix, og heter "Layered Wings"


Perlepynt fra Tim H.



Og her er lykten med lys i!:)
*
Jeg ble så revet med av disse koselige lyktene at det ble en til, så den skal jeg legge ut en annen dag!;)

Jeg legger denne inn på disse utfordringene:
Craft Us Crazy - Merry Christmas
Creatalicious Challenge # 41 - Sweet Christmas
Creative Moments - Anything but a card 
Decorate to Celebrate - #40 Christmas
Flutterby Wednesdays  must have butterfly or fairy - #217 open
Hanna & Friends -   Christmas
Kort o Mania # 76 - Anything Goes
Moving Along With The Times- Thank you creations
papirdokkene - vinterglede/vinterdrømm
Tuesday Alchemy - #45 Anything But A Card

Jeg ønsker dere en fortsatt koselig førjuls dag..enn så lenge, så sees vi igjen i morgen!:)
Klem, Ellen

23 kommentarer:

Hobbykroken sa...

Kjempelkker!!!!


Ann Kristin

Gro sa...

Denne var utrolig nydelig Ellen. Vant en sånn blank crackle paint hos hjerteboden, og har ikke helt skjønt hva jeg kan bruke den til. Men nå vet jeg, så dette skal nok jeg prøve i romjula.

Juleklem til deg fra meg :o)

Anneli sa...

Så snygg ljuslykta helt underbar!
Önskar dig en God Jul o Gott Nytt scrapår!!!!
Ha en skön julhelg!!!!
Kram Anneli

Hazel (Didos) sa...

Oh this is super and what a great tutorial, Thanks for sharing your skill with us. Thanks for playing on MAWTT, Wishing you a lovely Festive Season, Hazelxox

Marge sa...

Wou, this is really fabulous craft.

Hjørdis sa...

Skøn teknik og smuk vintage lyslygte du har gjort ! 1000 tak for din deltagelse på Card and scrap - Glædelig jul også !
Knus Hjørdis :0)

Sue B sa...

Wow! this is So beautiful… love the gorgeous angel and embellishments… it looks very pretty when lit!
Thanks for joining us at MAWTT
Best wishes for Christmas and New Year!
Hugs Sue xx

Patty O'Malley sa...

This is so pretty, Ellen! Love the cozy glow.

Words and Pictures sa...

Wow - that's gorgeous... never realised it would work on glass! Such a beautiful transformation, and the wings look amazing.
Wishing a wonderful Christmas to you!
Alison x

Anne Bente sa...

hvor er den dog smuk.

10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring
knusss♥

Valentina sa...

so elegant project and classy. Great entry at craft us crazy challenge this week

Denice sa...

What a gorgeous project, which so many wonderful and detailed embellishments! Thanks for playing along with us this week at Flutter By Wednesday.
:Dxx

Danni sa...

Amazing creation!! Thank you for playing along with my Flutter By Challenge!

Shea sa...

What a wonderful candle holder. I love everything about it and am inspired to try something similar myself. Had no idea crackle paint would work like that. I love all your textures and details, especially the little clothes pin charm. And that burlap underneath adds such lovely texture. Thanks so much for joining us at Tuesday Alchemy this week! Good luck!

Sannekreativ sa...

Wow Dette er virkelig en flot vintage lygte. Tak for tut. den kan jeg godt bruge;-) Tak for at du eltager i udfordringen hos card and scrap.
Glædelig jul til dig.
DT Sanne

Crafty and Green sa...

Thank you for having played with us last week at Love to Create Challenge!! Merry Christmas!! See you in 2013!

Many Blessings,
Tina

Unknown sa...

Great gift idea thank you for sharing with us at Creative Moments.
Kaz.

Mira sa...

Absolutely fabulous :)
Thanks for joining us at It's all about the Vintage and Beauty.

Mira

NancyD sa...

Such a wonderful project. Thanks for the tutorial! Thanks for joining our challenge at Love to Create. NancyD

mags sa...

A lovely creation. Thanks for sharing with us at Dream Valley Challenges and good luck.
Mags
x

PaperDaisies sa...

A great project. Thank you for joining us over at Creatalicious. Hugs Nina

Catra84 sa...

oi, how beautiful that is.. Love it!

Lisa Jane sa...

Beautiful project .. love the crackle technique
Thanks for joining us at MAWTT this week
Lisa x